Recenze: Zlatý klíč k peklu

Krimi román od legendy mordparty.

Petr pochází z běžné rodiny bankovního úředníka a prodavačky v supermarketu. O peníze byla v jeho dospívání nouze. Jako golfový trenér toho taky moc „legálně“ nevydělá, ale jelikož jeho převážnou část klientely tvoří znuděné paničky a manželky zbohatlíků, které „neví, co s prachama“, strkají mu bankovky do kapes kalhot. Petr není hlupák, a proto zosnuje plán, jak se dostat ke zdroji peněz jednou provždy. Zvolí hrozivou cestu, která však, když vyjde, ponese mu ovoce až do konce jeho života. Kam až ho však zavede jeho touha za penězi?

Někdy může plán vypadat geniálně jednoduše a tvářit se, že se nemůže přihodit nic, co by jeho průběh narušilo nepříznivým způsobem. Avšak, člověk míní, bůh mění. A zrovna v případech nekalých lumpáren jsem milionkrát pro!

Autor skvělé popsal uvažování postav, ať už těch, které se přímo účastnily trestného činu, nebo těch, které se v centru dění ocitly, takříkajíc, nešťastnou náhodou. Však taky sám autor působil roky u české mordparty, a to je z řádků jeho prvotiny znát! Částečně se mi dělalo zle, že jsou lidé vůbec schopni uvažovat o podobných řešeních své vlastní neschopnosti na úkor těch úspěšnějších, kteří si majetek a postavení vydobyli pouze a jen vlastní pílí. Bezohlednost, nevraživost, závist, a hlavně lenost jsou chorobnou metlou lidstva.

Při samotném vyšetřování mi tuhla krev v žilách, protože to z počátku vypadalo, že Petr se ze všeho vylíže. Prostředí věznice bylo rovněž vykresleno v perfektních barvách.

Na závěr je asi důležité podotknout, že příběh postrádá hlubší katarzi, postrádá wow efekt, což mi ale upřímně u tohoto díla vůbec nevadilo. Dostalo se mi skvělého policejního vyšetřování, strohého, ničím nezjemněného, prostě takového, jaké nejspíše je (na vlastní kůži to zjišťovat fakt nechci). Realistické, nestrojené, bez zbytečného patosu. Zločinec je nám znám od samého začátku, ale ani to ničemu neubírá na napětí, o které v knize Zlatý klíč k peklu nebyla nouze.

Autor: Denisa Šimíčková