Recenze: Kulíšek a Boubelínek: Pohádky z chaloupky pod smrkem

Kulíšek a Boubelínek, dva nejlepší kamarádi do nepohody. Co na tom, že mají kopýtka, rypáček a zakroucený ocásek. Vydejme se s nimi za dobrodružstvím. Na každý měsíc v roce si pro nás připravili jedno.

Dětská knížka Kulíšek a Boubelínek je opravdu milým překvapením nejen pro děti, ale i pro rodiče, kteří si společně se svými ratolestmi knihy rádi čtou a prohlížejí. Kdybych měla použít tři slova, která ji nejlépe vystihují, byla by to: hravost, přátelství, ponaučení.

Kniha obsahuje celkem dvanáct veselých příběhů. Každému měsíci v roce je věnován jeden a je do něj také tematicky zařazen. V lednu se setkáme se sněhovou vánicí, která kvůli neopravené díře ve střeše nadělá prasátkům v chaloupce pěknou neplechu. V květnu zase přijede pouť, ale protože prasátka na kolotoči jezdit nemohou, připraví jim pouť jejich kamarádi Lála a Tobík u dědečka a babičky na zahrádce. Nebude chybět karneval, Velikonoce, ani podzimní pouštění draka. Ale to předbíháme. Povězme si něco o samotných růžových hrdinech této knížky.

Kulíšek a Boubelínek bydlí v malé chaloupce pod smrkem blízko hlubokého lesa Peperek. Ze dvou prasátek je o krapet rozumnější Kulíšek, který Boubelínkovi pomáhá, když jeho kamarád provede něco nerozumného. Například když se přecpe sladkostmi a kvůli bolení bříška se nemůže ani hnout. Boubelínek je spíše lenoch a rád se dlouho válí v posteli. Co na tom, že Kulíšek už je dávno vzhůru a pracuje na políčku před chaloupkou. Každý je jiný a možná právě proto tvoří nerozlučnou dvojku, vlastně čtverku – to, když se k nim přidá Lála a Tobík. Jejich babička s dědečkem bydlí hned za kopcem, a tak pokaždé, když k nim přijedou na návštěvu, vydají se vstříc dobrodružství se svými čtyřnohými kamarády z chaloupky pod smrkem.

Autorka Markéta Hubinger během tvorby knížky pohádek o dvou prasátkách vycházela z vyprávění svého dědečka. A tak se příběhy dostaly na stránky doplněné povedenými barevnými ilustracemi Jany Krejčí a mohou tak dál rozdávat radost ostatním dětem. Děkujeme za ně! Kulíšek a Boubelínek jsou skvělými parťáky, kteří ukazují malým čtenářům, že umí nejen provádět neplechu, ale taky si vzájemně pomáhat a společnými silami vyřešit i tu zdánlivě největší lapálii.

Autor: Markéta Bolfová