Recenze: Dračí krev

Hned několik závažných zločinů přivede do Prahy několik různých lidí. Jsou mezi nimi vědci, tajní agenti i zločinci. Jak se zdá, klíčem ke všem zločinům a záhadám je tajemná substance Dračí krev. Jaké jsou její účinky a proč se ji všichni snaží získat?

Mysteriózní příběh s prvky špionážního thrilleru Dračí krev je společným dílem dvou českých osobností. Jan Geisler (1972) vystudoval religionistiku na Filozofické fakultě MU a více než dvacet let strávil v letecké branži. Aleš Česal (1976) vystudoval archeologii a my ho známe jako autora dvaceti knih z oblasti literatury faktu. Česal se specializuje na záhady z celého světa, a tak nikoho nepřekvapí, že se svým kolegou napsal thriller ve stylu Dana Browna. Dračí krev vydalo nakladatelství XYZ.

Příběhy plné tajemství a záhad jsou stále velmi oblíbené. Jejich autoři koketují s nevysvětlitelnými věcmi z historie a v jejich knihách se prolíná minulost s přítomností. A přesně taková je i Dračí krev. Autoři si vybrali atraktivní témata a my spolu s nimi zavítáme do několika epoch, v nichž se formovaly dějiny. Hodně důležitá jsou tu třicátá a čtyřicátá léta minulého století. Seznámíme se s několika archeology, jejichž životy značně ovlivnil fakt, že někteří z nich byli židovského původu.

Z druhé světové války se přeneseme do současnosti. Ve světě dochází k řadě podivných událostí a výjimkou není ani naše hlavní město. Na starém židovském hřbitově v Praze se najdou důkazy vampirismu a souběžně s tím policie vyšetřuje několik vražd mladých chlapců muslimského původu. Tajní agenti a policisté musí pátrat hluboko v minulosti, protože kořeny současných zločinů vedou až do doby Rudolfa II. Jeho alchymisté zkoumali takzvanou Dračí krev a podobně na tom byli později i nacisté. Autoři koketují s motivy upírů, a aby toho nebylo málo, hlavní hrdinové se snaží rozluštit šifru nejzáhadnějšího rukopisu světa.

Ačkoliv by Dračí krev tematicky obstála i ve světové konkurenci, zároveň je příběh sympaticky český. Hrdinové i prostředí nám budou připadat důvěrně známí a všechno, co se týče historie, je napsáno jasně a srozumitelně. Dračí krev má svižné tempo, řízné dialogy se střídají s akčními scénami a nechybí tu ani čtivé popisy a charakteristiky. Protože je jeden z autorů odborník v žánru populárně naučné literatury, kniha obsahuje i řadu citací z odborné literatury. Dračí krev vás pobaví, poučí a zároveň vás během čtení bude příjemně mrazit v zádech. Jan Geisler a Aleš Česal tvoří velmi slibnou autorskou dvojici a už se těším na to, s čím přijdou příště.