Recenze: Aby vás rostliny milovaly

Je jedno, zda máte miniaturní zahrádku, několik truhlíků za oknem nebo pár poliček na zdi. Všude se dá vytvořit zákoutí s rostlinami, kde se budete cítit dobře a kde se nabijete pozitivní energií. A nijak nezáleží na tom, že jste naprostý začátečník a s pěstováním nemáte žádné zkušenosti.

Nakladatelství Kazda se zaměřuje na tak trochu jiné odborné a populárně naučné publikace. Jsou plné praktických rad, ale zároveň jsou zábavné a dýchá z nich neuvěřitelná člověčina. Nakladatelství se netají svým kladným vztahem ke všemu živému a jeho mottem by mohlo být, že díky jejich knihám zažijeme báječnou symbiózu s přírodou. Ostatně, i knižní novinka Aby vás rostliny milovaly má podtitul „Vypěstujte si zelenou oázu doma i ve svém srdci“.

Autorkou je bývalá americká modelka Summer Rayne Oakes. Ta je nyní environmentální mluvčí a podnikatelkou a bez přehánění se dá říct, že se její život točí kolem rostlin. Do podvědomí se dostala díky sociálním sítím, kde vystavila fotografie své domácí džungle. K jejímu překvapení se fotografie staly virálem a z neznámé modelky se stala expertka na pěstování rostlin a návrhářka „zelených“ interiérů. Fanoušci se jí ptali na rady a žasli nad její bujnou zelení, a tak Summer začala psát knihy a pořádat semináře.

Na jejím vlastním příběhu uvidíte, že úspěšným pěstitelem se může stát i člověk, kterému chcípne i příslovečný kaktus. Summer původně zachránila jednu rostlinu, a i když si říkala, že si s ní vystačí, dnes má doma přes tisíc různých exemplářů. Některé jsou v truhlících, jiné visí ze stropu a další se plazí po zdech. Je škoda, že kniha neobsahuje i fotografie, ale když si Summer najdete na webu, zjistíte, že se může pochlubit domácí botanickou zahradou. A to zahradou neskutečně vkusnou a místy hodně divokou.

Smyslem knihy Aby vás rostliny milovaly je vzbudit ve vás lásku ke všemu, co roste. Květiny tu nejsou jako dekorace, ale jako něco, co se klidně může stát vaší životní náplní. Publikace obsahuje řadu dopisů od vděčných fanoušků, kterým Summer obohatila, nebo dokonce změnila život. Pokud se obáváte, že kniha patří do škatulky duchovní literatury, nemusíte se vůbec bát. Je to užitečná a čtivá příručka o pěstování rostlin a vy v ní najdete především spoustu tipů a postřehů.  Odborné rady se prolínají s reportážním stylem a vyprávěním o tom, jak Summer rozšiřovala svou sbírku zeleně.

Kapitoly jsou uspořádány prakticky a logicky tak, aby byly co nejvíce přínosné. Summer byla neustále v kontaktu s různými odborníky, a tak vám předá své zkušenosti s pěstováním jednotlivých druhů. A vůbec nezáleží na tom, zda jste začátečníci nebo pokročilí. Pokud doma nemáte ani jednu jedinou rostlinku, doprovodí vás do zahradnictví a tam vám poradí podle čeho vybrat svou první rostlinu. Upozorní vás na případné chyby a na své si přijdou i ti, kteří už doma mají řadu rostlin. Díky knize Aby vás rostliny milovaly si vytvoříte harmonický koutek plný zeleně a také objevíte návod na to, jak zlepšit svou existenci.